Nu är vi hemma i Lisch igen! Så skönt! Har varit en sån toppenhelg verkligen!!! Men jag tänkte dra en fin resumé av hela långa tre-dagars-trippen till hufvudstaden!

Torsdag

Vi åker från Skövde 10.47 med ett trevligt X2000 denna kalla decembermorgon. Hehe. Träffar Jennifer där! Haha, så kul att mötas på så otippade ställen. Iallafall så åker vi i ca två timmar eller nåt och under denna tiden hinner jag, min hungriga människa, äta upp fyra mackor!! haha, på morgonen är jag hungrig! Christian åt bara en! EN!!! Helt otroligt.

Iallafall, vi kommer fram till Stockholm och blir mötta av Christoffer. Först går vi och äter på nåt ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var jättegott, men efter min frukost på tåget så var jag ganska mätt. Efter detta så går vi till Christoffers jobb, Rosenbad, för att ställa in våra väskor. Fick även en liten guidad tur i huset "där Sverige styras". Hehe. Var rätt häftigt!! Inte många som har fått komma in dit! Fick tyvärr inte se Reinfeldts kontor men jag tyckte att det räckte med de vi såg. De var ju för satan större än våran lägenhet nästan! Hehe.

Fick se en fin bild på Tomas Bodström på väggen också. Jag och mamma funderade på att sno med den hem. Hehe. Han är ju så snygg!!

Sen blev det en snabb tur på stan! Kikade in på Åhléns-huset och Lagerhaus. Sen åkte vi hem till Christoffer. Väl där så hann vi bara med husesyn (för mammas del som inte varit där förut), äta lite snabbt, sminka till sig och byta kläder innan vi skulle iväg till Globen! När vi kommit in dit så blev jag och Christian stoppade av en tjej med kamera som frågade om hon fick ta kot på oss. Ajjemen!! Hehe, man får väl leka kändis ibland?? Hon sa att vi kunde hämta bilden efter konserten sen.

Konserten ja.... Vad ska jag säga?? Magiskt? Fantastiskt? Underbart? Finns inga ord som kan beskriva tror jag. Peter Jöback är en person för sig! Efter en låt så skriker en tjej i publiken "Jag älskar dig Peter!!!!!!!!!!!!!!!" Alla börja skratta och stackarn på scen kommer helt av sig. "Eee jag är redan upptagen" skrattar han. Sen får han svårt att komma igång och säger "Det kan ju bli värsta gangbanget här inne" och kommer av sig ännu mer! Hihi, men till slut lyckas han samla sig för att sjunga nästa låt. Hehe. Lite kul sådär!

Han sjöng Guldet blev till sand. Herregud! Tror alla blev tårögda! Den är så fantastisk. Sen sjöng han en låt ur Jesus Christ Superstar också. Kommer inte ihåg vad den heter, men helt underbar var den!
Aaa, det var en gudomlig konsert iallafall! Efteråt hämtade vi vårat kort som blev jättefint!! Ska lägga upp det här imorrn. Sen hem till Christoffer igen och vi gick och la oss rätt snart.

Fredag spenderades på stan. Köpte en nyårsklänning och en rosa tröja på Cubus. Jättefina! Sprang runt hela Stockholm i regn och rusk. Mitt hår som var så fint plattat på morgnen såg ut som Diana Ross efter två timmar. Haha. Fikade på ett supermysigt ställe med världens godaste chokladboll. Yammie!



Återkommer med resten snart!!!!*

Take Care!

1 kommentarer:

Anonym sa...

ååå... vad underbart :) hoppas ni hade det bra! förlåt att jag inte svarat på dit sms:( lite dåligt samvete sorry:) vet inte hur det blir med nyår än får ta o ringa dej i veckan tror jag:) så jag får prata lite hehe... ha de super min vänn puss på dej
www.veronicagerding.blogg.se