Sitter som sagt och väntar på Petra, men under tiden tänkte jag berätta en fruktansvärt egotrippad liten historia från gymnasiet!

Det var nån mässa i skolan, vi gick första året på gymnasiet då. Det var olika yrken där. Bland annat från militären. Det var ju för en militärgalning som mig (och många av mina kompisar) myyyycket trevligt. Hehe. I alla fall, vi satt i rasthallen och kollade på hela jippot som pågick ända tills vi skulle ha lektion.

Jag var bara tvungen att gå på toa innan, så mina kompisar gick ner i källaren för att hämta block och sånt och så sprang jag på toa så länge. När jag gick förbi militärgrabbsen så kikade jag väl lite extra sådär men tänkte inte mer på det.
När jag kom ut från toaletten sen och gick förbi dom igen så gick det fram en militärkille;

- Duu....

- Jaa?? (notera att jag lät väääääldigt förvånad och såg ut som en tomat i nyllet)
- Jag ville bara säga att du är väldigt söt....
- Eee, jaha....tack! (notera att jag stammar, är ännu rödare och darrar som ett jävla asplöv)
- aa, det var bara det

Sen vänder han sig om och går tillbaka. Det var ingen ironi i hans röst eller nåt gapit överlägset. Bara "Du är söt" Det kan jag säga att jag har tänkt på ofta.

Han bara gick fram, helt utan anledning och sa så. vad glad jag blev! Jag svävade på moln... En sån liten komplimang kan göra så mycket!! Tänk om man kunde vara sån! Det är många gånger jag har varit på Stadt och sett nån tjej som har haft en jättefin klänning till exempel....Varför inte gå fram och säga "Du har en riktigt fin klänning" Men blir ju så glad!!! Det kan göra en hel dag!

Ge mer komplimanger!! Och ta åt er när ni får dem!!

Den här killen som sa så till mig gjorde mig en stor tjänst. För när jag efter det kollade mig i spegeln och tänkte att vad fan är det gud har skapat egentligen, så tänkte jag på dom orden. "Du är väligt söt" Och inte för att jag ändrade mig till att tycka att jag var värsta modellen då, men nog tyckte jag att nunan blev lite bättre.

Christian har också gett mig många komplimanger att le för!<3

En liten ego-historia som sagt. Men ibland får man väl vara sån också?? Det är jag och Blondinbella! Moahahahaha!


Take Care!

1 kommentarer:

Emilia sa...

Du har så rätt Mathilda! Mer komplimanger åt folket! Och du... du är söt! ;)