Nu när min kära syster har gift sig och allt så får man ju lite idéer. Man börjar liksom fundera.... Och detta säger man ju såklart inte högt eftersom pojkvännen blir stel, man är ju bara 21 år och sånt här pratar man bara inte om innan man är typ 150 år gammal.

Men jag är bröllopssugen!! Jag får ett pirr i magen av ordet "bröllop". Jag har liksom allt planerat redan. Eller ja, det har jag väl haft i många år.... Hur många tjejer drömmer inte om sitt bröllop från det att man är typ fem år!

Men jag funderar väldigt mycket på det här. Jag planerar musiken, jag planerar bordsplacering, blommor, klänning, lokal, kyrka...you name it! Kalla mig gärna galen men jag tycker det är underbart!

En del tänker säkert att fyyyyy vad elak jag är mot stackars lille Christian! Vi är ju fortfarande sååå unga och att planera nåt såhäääär stort som ett bröllop reeeeedan, hur kan man göööra så??!?!?!?!?!

För det första; jag skulle aldrig någonsin tvinga eller övertala Christian till nåt sånt här! vad är vitsen då liksom?! Det här ska komma naturligt och det är HAN som ska fria dessutom! (Det finns ingen feminism när det gäller bröllop och frieri!)

För det andra; jag planerar för mig själv! Jag lyssnar på låtar, håller koll på klänningar och dylikt och såna grejer som hör till.
För det tredje; jag tror att mååånga tjejer där ute gör samma sak. Men ingen erkänner det.
För det fjärde; Alla skaffar barn till höger och vänster och två av mina kompisar och deras pojkvänner har köpt hus. Jag tycker det är helt okej, men är det mer okej än ett bröllop?? Är livstidsansvaret med ett barn mindre stort än att gifta sig?

Som sagt, jag och Christian har varit förlovade i ett och ett halvt år. Jag är gärna förlovad i tio år till om det är så för i mitt huvud så kan jag drömma som jag vill. Och tro mig, jag drömmer ofta!

Särskilt nu efter Josefines bröllop! Jag har provat hennes fina tiara och lääängtar efter den dagen jag får prova hennes klänning!

Jag är ingen galning som övertalar min pojkvän in i något. Men längta kan man väl få göra?? Och sen är det ju faktiskt såhär att det finns fler än jag som tycker att bröllopsklockorna snart borde ringa......... Hihihihihihi! (eller.....gick jag för långt nu??)


Take Care!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, goding där! Man får drömma hur mkt man vill..! Jag har allt tänkt på klänning och kyrka, bukett och gäster både en och två ggr jag med, hihi. Men som du säger, det är killen som ska fria så dom klarar nog "pressen" fint grabbarna:)

Anonym sa...

Söt du är klart man får tänka så det gör jag med men jag vill så gärna ha den där ringen på mitt finger först<3 ha en bra helg nu med massa mys
puss på dej
www.veronicagerding.blogg.se