Japp, det är det man ska ta ställning till. Personligen tycker jag att man ska få tycka som man vill. Vill en kille ha en trådsmal tjej på 30 kg men med gigantiska bröst så låt honom bli ihop med en sån då. Vill en annan kille ha en större tjej med "lite att ta i" så ska han såklart söka efter en sån.
Varför kan vi inte få tycka som vi vill för?

Alla människor tycker olika. Jag gillar killar med fotbollslår, lagam stora biceps och så ska de vara sportintresserade! Är jag elak då mot de killar som är smala och som hatar sport? Nää, för det är killar det gäller. Men om en kille skulle sagt att han vill ha en smal, blond tjej, då är han en mansgris! Why?!

Jag tycker inte att det är okej att tidningar, bloggar och reklam försöker hetsa unga tjejer att banta sig till size 0. Men det hjälper knappast att det sitter killar i en panel och säger; "Vi killar vill ha lite att ta i och gillar inte spinkiga tjejer"

Nähä, men de som inte kan hjälpa att de är riktigt smala då? Precis som stinalee skrev i sin blogg om att hon som är väldigt smal naturligt och som alltid har varit det, de kommer aldrig få några killar då?

Jag kommer ihåg gymnasietiden när jag var sjuk först i halsfluss och sen i körtelfeber. Min vikt gick neråt och neråt. Jag tyckte inte jag var särskilt snygg då, men det hjälpte knappast att folk sa "guuuuuuuud, vad smal du är!!!" "ät mer!" "hur mycket väger du egentligen?"

Att säga nedlåtande till en smal person att "Gud vad smal du är!" är minst lika elakt som att säga "Vad tjock du är!" till en kraftig person!

Skit i alla ideal!! Var dig själv istället. Då blir det bäst! Låt dem som tycker att size 0 är det snyggaste tycka det! Och låt de som tycker att tjejer ska se ut som riktiga tjejer tycka det!

Alla bryr sig så mycket om vad andra tycker!

Tänk om alla kunde lägga ner lika mycket tid och energi på att lösa finanskrisen i Sverige istället! Hehe!

Seröst blev det här! Men sånt kan väl vara roligt med!

Återkommer!

Take Care!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet Mathilda! Jag håller med!! Pusss

Anonym sa...

Tummen upp gumman! //Elin