Så jävla arg var jag när jag kom hem från skolan idag! Vi ska göra ett temaarbete i psykologi som ska redovisas muntligt inför klassen. Jag har aldrig haft några problem med att stå inför folk och prata, men just den här klassen är så vetgirig, kan allt och har åsikter och frågor hela tiden. Jag ställer mig ínte och håller en redovisning för dom!

Så då var vi fyra stycken, jag, Elin, Jennifer och Linda, som inte ville göra redovsiningen muntligt inför 20 personer. Den lärare vi har är riktigt bra annars, så vi trodde att det här blir väl inga problem. Vi föreslog för henne istället att vi skulle få göra redovisningen i en liten grupp eller möjligtvis lämna in den skriftligt.

Vad tror ni läraren sa?! "Nej nej nej nej! Alla ska redovisa inför hela klassen! Ni är vuxna så ni ska kunna sånt här! Tänk hur många gånger som ni sedan måste prata inför en massa anhöriga! Det måste ni klara! Det här är inga problem för er"

Vi läser till undersköterskor. När fan ska vi stå och prata inför en massa folk?! Att prata med anhöriga har ingen av oss problem med! Varför skulle vi det?! Det är inte där problemet ligger!

Problemet ligger i att ALLA ALLA ALLA lärare har en förkärlek till muntliga redovisningar. Dom vet att typ 90% av alla elever hatar det. Men nog fan ska dom tvinga upp oss iallafall!

Det här temaarbetet är en G-uppgift. Man kan inte få högre betyg på den. Vi vill visa vad vi kan på ett annat sätt, men läraren vägrar. Och dom som skröt så väldeliga när vi började förra våran om hur flexibla dom är och att vi ska få välja själva hur vi vill visa våran kunskap. "Man kan ordna andra alternativ i så fall"

Jaså?! Varför går det inte nu då?!

Alla gillar inte att stå inför folk att prata. Och lärarens ena argument var "Men jag står ju och pratar inför er fast jag inte känner er" Jaa, men du valde det här yrket! Hade vi pluggat till lärare så fattar väl vi också att det här inte hade funkat.
Jag blir så arg på dessa lärare som inte kan rucka på sina principer utan håller kvar vid den gamla skolan att det bara är nyttigt att stå och hålla föredrag! Suck!! Ska vi inte inför skamvrån och att ge äpplen till lärarna igen också?

Nää, det här ska vi kämpa för! Hon får tycka att jag är feg och löjlig - det skiter jag i! Jag har rätt att visa vad jag kan på annat sätt än att stå inför alla duktiga personer i klassen och redovisa!


Skolan nu är modern och flexibel och går efter elevernas eget sätt att plugga?!

MY ASS!!!!!!!!!!!




Take Care!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, stå på dig! :)