Snodde denna listan från Linda och tänkte visa upp vad som blev svaren!

Jag & min partner:

Vad heter ni? Mathilda och Christian


Hur träffades ni? På nyårsafton 2004/2005, men första gången jag fick upp ögonen för honom var 14e december 2004.

Hur länge har ni varit tillsammans? Snart 3 år och nio månader

Är ni förlovade? Ja!

Bor ni ihop? Ja i en liten lägenhet!

Har ni barn? Nej, inte än!

Har båda körkort? Han har men inte jag.

Kommer du ihåg er första kyss? Absolut!! Utanför mitt hus en kall aprilkväll efter våran promenad frågade Christian så fint ”Får jag kyssa dig?” och såklart fick han det!

Vem sa "Jag älskar dig" först? Det är jag skyldig till.

Vem är äldst? Christian är sju månader äldre än mig, hihi.

Vilka stjärntecken är ni? Jag är våg och Christian är vattuman.

Vem fyller först på året? Christian fyller år 13e februari.

Vem är längst? Christian vinner där med!

Vem sjunger bäst? Efter tre år av sånglektioner så får jag säga JAG!!

Håller ni i handen på stan? Oftast.

Kände ni varann innan ni blev ihop? Nää, inte direkt. Vi visste om varandra då jag var tillsammans med hans klasskompis innan men kände inte varann.

Vad har ni gemensamFett? Våran sjuka humor och så fotbollen såklart!! Jag är världens bästa fotbollsflickvän! Och icke att förglömma; kärleken!!
Blev du kär i första ögonkastet? Jaa!

Har ni någon speciell låt? Inte direkt, men en låt vi lyssnade sönder i början av vårat förhållande var ”7 years and 50 days” med Novaspace, så den betyder en del!

Har ni några "fri kort"? Nepp!

Har ni stora framtidsplaner? Såklart! Bröllop, barn och hus! Hihi!

Har ni gråtit i varandras armar? Jaa.

Har ni varit utomlands tillammans? I Turkiet tre gånger.

Vilket är ert bästa minne? Första kyssen och våran förlovningsdag!<3

Vem lagar bäst mat? Christian!!! Jag är hopplös!

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Myser i soffan framför tvn eller med varsin dator i knät! Haha!

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Alltid!! Och en kram!

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Jag i stan och Christian i Stenhammar så det var en liten bit, men inte så långt

Blir du lätt svartsjuk? Inte särskilt men det är klart att det händer! Lite svartsjuka är bra!

Ringer eller SMS:ar ni mest? Både och. Jag är en smsare och Christian är en telefontratt!

Brukar nån av er prata i sömnen? Christian!! En gång vaknade jag av att han frågade ”Mathilda, kommer du ihåg vad bensinpriset ligger på??” Arbetsskada!!! Haha!

Den här tycker jag att du Veronica ska göra!!!! Hihi!


Take Care!

0 kommentarer: