Här sitter jag och har kikat in Veronicas blogg för hundrade gången och suckat över dom extremt vackra brudklänningarna som har lagt upp bilder på. Ååååh, underbara!
Många har ju pratat om det här tv-programmet "Vårt bröllop i era händer" och jag håller med dig Veronica; jag skulle inte vilja att nån annan planerade hela mitt bröllop. Även om det säkert skulle bli helt okej så är det ändå de där små små detaljerna som man vill få perfekta!
Jag litar inte på att nån annan vet hur jag vill ha min brudbukett eller min brudklänning eller bordsplaceringen. Nääe!

Ni som känner mig vet hur tetig jag är med just detta! (Stackars Christian! Moahahaha) Den här dagen vill jag få helt perfekt! Jag känner mig lite som Monica i "Vänner" när hon planerar Phoebes bröllop. Det ska vara exakt på minuten rätt! Hihi! Fast så Hitler-liknande kommer jag nog inte vara!

Såhär vill jag iallafall ha det:

Givetvis ett bröllop i kyrkan! För mig finns inga andra alternativ. Jag är inte typen som vill ha ett utomhusbröllop direkt. Det är inte min stil! (Har inte Christian nåt att säga till om? Nepp! Inte i det här fallet! Hehe, evil!)

Massor med musik! Under vigseln ska det var massor med sånger! Givna sångare just nu är såklart Jana, Stina, Josefine, Fredrik och moster Annelie! Oj, hoppsan; jag själv också! Och såklart några fina sommarpsalmer!

Rosa, vitt och grönt! Detta ska prägla denna dag! Rosa rosor, brudslöja och murgröna! Sooommar!

Brudklänningen! Viktigast av allt nästan! Har redan valt ut vilken jag vill ha! Och nej, den är inte svindyr! Kostar faktiskt bara 4.500 :-!! Smala fina axelband, långt släp och kritvit!

Tårta! Kommer innehålla en jävla massa choklad iallafall, så mycket kan jag säga! Så får vi se om jag gör som Jossis och spiller choklad på klänningen! Hihihihi! Kanske kan torka av det med våtservetter då med?! Hehe!

Dans! Tyvärr Christian, du kommer inte undan! Du SKA lära dig dansa vals! Om jag så ska behöva piska dig till det! HIhihi! Närå, så elak kommer jag inte vara, men lära sig ska han!

Bordplacering efter släkt och vänner! Min släkt vid ett bord, Christians vid ett och våra vänner vid ett. Så gott som det går iallafall. Har alltid hatar bordsplacering där man ska sitta bredvid okända människor för att lära känna varandra. Det förstör hela middagen!

Christoffer som toastmaster! Nån som verkligen kan konsten att ha tusen saker i luften samtidigt! Och som heller inte rädd att säga till om nåt går fel!

Förbud på omgjorda sånger! Ni som har tänkt skoja till det hela med att ta en låt och skriva om texten lite fyndigt: dröm och glöm! Ni blir utslängda! Ni får spela upp en sketch istället! Inga skojfriska egna sånger, tack!

Dresscode smoking! Det behöver inte vara långklänning a´la drottning Silvia, men klänning eller kjol iallafall och för det manliga könet gäller kavaj eller liknande. Kommer nån i jeans flippar jag ur!


Ojojoj, detta blev långt! Och ändå har jag inte med hälften! Haha! Har jag låtit bitchig i det jag skrivit??? Tänk då på att det inte kommer bli något bröllop på ca. 100 år, så det här är bara Mathildas härliga drömmar! Men ska försöka få till det såhär ändå. Och jag hoppar, tror och vill att det ska ske ihop med Christian! (Även om han har mycket lite att säga till om!) Hehe, nädå, det har han inte, han ska faktiskt få planera bröllopsresan! Även om jag har vissa förslag där med! Nej! Nu får jag ge mig!!

Nåt som iallafall är 100 % säkert är att mitt bröllop kommer hållas i Rackeby kyrka och ingen annanstans!


Take Care!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är redan redo =)