Nu har det börjat damma lite här igen! Men i helgen var jag faktiskt upptagen! Stockholm hägrade!!!! Melodifestvalen 2009 stod på menyn och såklart var vi där i år igen! Börjar bli en tradition! Hihi.
Kvällen började ju bra med att jag drog sönder spännet i mina favoritskor! Eller de s.k. mördar-skorna, med tanke på 10-cmklacken! Men jag lyckades få till det iallafall, även om jag fick knäppa om dom otaliga gånger!

Behöver jag säga nåt om den mest magiska kvällen i hela mitt liv?!?! Spänningen var ju på topp! Herregud!! Från att ha fått så fruktansvärt dåliga poäng av juryn (förutom en tolva) så får Malena dom högsta poängen av folket och VINNER!! Det var så nervöst innan! Christian räknade ut att hon vinner om hon får dom högsta poängen av folket, men hallå, Molly Sandén kunde lika gärna fått dom! Var helt darrig när man satt där och väntade. Till slut sa hon att låt nummer 11 hade fått dom högsta poängen!

Jaaa.... att ställa sig och skrika som en galning och till och med få fram några tårar i direktsändning är väl inget man kanske skryter med, men det gjorde jag!! Var helt galen!!! Så glad!! Den bästa låten nånsin i melodifestivalen!!!

Tog en massa kort, men eftersom vi satt på parketten och dessutom bakom alla dom som hade skyltar och grejer så var det svårt att ta bra bilder. Kameran är inte den bästa heller. Fick några hyfsade kort och filmade en hel del. Allt detta lägger jag upp på Facebook eftersom det tar flera år för mig att få ordning på bilderna här!

Vad hände mer i huvudstaden då... Hälsade på justitieministern! Hehe, vad kort hon var!! Men söt! Härligt att ha Säpo omkring sig hela tiden! Eeee not!

Köpte ett par jeans och nya partyskor då mina som sagt gick sönder! Buhu!! Åt svindyr tacobuffé i Åhléns-huset. Dricka kostade 25 kronor!!! Bara det säger en hel del! Men gott var det!

Var en jättetrevlig helg iallafall! Tack Christoffer och Fredrik för att vi fick våldgästa er ytterligare en gång! Och grattis igen, Fredrik, till vinst andra året i rad! Du är grym!!!

Nu ska jag kika runt på lite fler bloggar här! Hoppas hoppas hoppas, gör jag också!! Wiiii!!

Take Care!

0 kommentarer: