Vilken nervös kväll det var igår! Satt och bet sönder mina kinder så de var alldeles svullna idag!

Jag och Christian tog en lååång power-walk när han kom hem från jobbet och röstningen. Sen åkte vi och handlade och gjorde varma mackor i smörgåsgrillen. Yammie! Under tiden hade vi på tvn och valvakan i bakgrunden!

Satt sen och kollade hela kvällen! Var så dödligt nervös. Varför egentligen?? Mig personligen spelar det ingen roll vilka som styrar; piratparti eller miljöparti! Men min kära pojkvän smittar mig och får mig inbiten och engagerad!

Till slut var jag tvungen att lugna nerverna något, så vi tankade ner "A nightmare on Elm Street" Sämsta kvaliten dock, den var filmad i en biosalong!! Suck.. Men det fick gå. Var hyfsat bra och riktigt läskig! Me like!

Efter det, på med valvakan igen (vi hade tjuvkikat emellanåt på Christians mobil dock...) och jag förberedde mig på nagelbitarspänning igen, men icke... Det blev Alliansen med moderaterna i spetsen som styr Sverige i fyra år till! YEEEEEEEEEES!!!!!

En high five, pannknack och ett "luuuuugnt" och ett litet pusskalas; så firades segern hos oss! Satt kvar för att lyssna på alla tal och tycker att Reinfeldts tal var klart bäst!

SD lyckades ta sig in i riksdagen också. Jag stödjer inte SD för en sekund, men då alla andra partier tar avstånd från dem och vägrar samarbeta så tillhör jag inte dom som kräver omval och demonstrerar. SD får inget att säga till om iallafall.

Jag gläds istället åt att vi slipper Mona Sahlin som statsminister och att vi slipper bittra, arga och bakåtsträvande politiker!

Våran Ullareds-resa som vi gjorde idag tar jag imorrn istället! Fick bli ett politikbaserat inlägg det här´! Hehe!

Take Care!

0 kommentarer: