En liten fundering...

Läste på blondinbellas blogg nyss att hon och hennes pojkvän ses en timma varje kväll och en dag på helgen. That's it typ. Och hon tycker att det funkar superbra och att det är därför dom har varit ihop i tre år nu.

Jag fattar inget... Jag och Christian har varit ihop i snart fem och ett halvt år och vi umgås jämt! Jag förstår såklart hur hon menar, i och med att båda två jobbar livet ur sig själva så blir det väl inte så mycket mer tid över och båda har förståelse för varandra.

Men ändå! Jag skulle aldrig fixa att bara träffa Christian en timma på kvällen och en helgdag. Vad har man för förhållande då??

Jag älskar när Christian t.ex. börjar sent och vi har hela förmiddagen på oss att göra nåt ihop, eller bara går omkring hemma och softa järnet och bara är med varandra. Helt underbart!

Jag skulle inte kunna tänka mig att jobba som en galning och bara ha lite strötider över för mina vänner och min familj.
Jag skulle heller inte acceptera att Christian valde att jobba röven ur led heller. Det finns så otroligt mycket mer att få ut av livet än att jobba jobba jobba!

Men alla är ju olika såklart! Hehe, sen tycker jag ju iofs att det är helt okej att Christian lägger tid på fotbollen! Det är ju ett intresse för mig med! Så har man sitt jobb som intresse så kan man väl ta att ens partner jobbar 24 timmar om dygnet!

Jag accepterar ju helt att en helgdag är vikt åt fotbollen för våran del så..

Jeje, det var lite funderingar det! Nu ska jag äta lite och kolla vad det är för spännande match som går på televisionen!

Take Care!

0 kommentarer: