Sitter här och kollar på Pirates of the Carribean (stavas?!) den andra filmen! Hehe, grymt bra är den! Började kolla på den igår och satt och skrattade för mig själv när Christian kom hem! Haha! Han har den knäppaste flickvännen!

Ringde till praktikplatsen förut. Men mina handledare jobbar inte förrän i eftermiddag, så får ringa sen igen! Satan också! Hade ju velat ha det klart! Men hon som svarade lät jättegullig så jag har förhoppningar om att det blir bra! Vi får hoppas det iallafall!

Näe, funderar på om jag ska ta och äta nåt nu. Har inte ätit frukost än. Kan tipsa er alla om Icas egen yoghurt, by the way! Den är underbart god!! Den oranga! Inte den gula! Testa den! Jag som annars hatar yoghurt älskar den! Säger ganska mycket! Hehe.

Läste på Aftonbladet om den 15:årige killen som kallat polisen för grisar eller nåt och grymtat och för detta ska han åtalas tydligen. Många tycker att det är onödigt att en 15:åring ska hamna i straffregistret för en sån grej. Det tycker inte jag! Hans föräldrar har tydligen inte lärt honom visa respekt så han får väl lära sig det på annat sätt då! Det är lika bra att sätta hårt från början, annars lär han bara bli värre. Små barn nu för tiden har ingen respekt alls!

Kommer ihåg när jag gick i nian och våran klass skulle anordna ett mellanstadiedisco för att få in pengar till våran skolresa. Jag och en kompis satt på en bänk och pratade lite, då kommer det fram två små killar som kanske gick i fyran och säger "Fan vad fula ni är!"

Både jag och min kompis blev helt ställda! En liten kille på 8 - 9 år säger så till några som är sju år äldre!! När jag var 8 år så var jag livrädd för dom som var 10 år bara!! Och här kommer dom här killarna och är så fruktansvärt uppkäftiga! Man undrar hur föräldrarna uppfostrar sina barn alltså!

Eller dom killarna som rånade Christian. Han som knivhögg honom blev ju dömd till 4 månaders sluten ungdomsvård, samhällstjänst och skadestånd. Det fanns dom som tyckte att det var "onödigt" högt straff för en som inte varit straffad förut och som är så ung.

För helvete!! Han har förstört en del av Christians liv genom sin jävla idioti! Och vem vet vad han skulle hitta på nästa gång? Nää, hårt straff från början så dom lär sig att aldrig göra om saken igen!!

Just det! Jag var hungrig ja! Hehe!

Återkommer!

Take Care!

0 kommentarer: