Japp det är jag! För i 99,9% av alla bloggar som jag läser så ser jag "Alla hjärtans dag är överskattat. Vi tänker inte fira det. Affärerna vill bara tjäna pengar" Suckarnas bro (som by the way ligger i Venedig!) säger jag!

Hur är det med julen? Är inte det ett fruktansvärt bra sätt för affärerna att tjäna pengar? Men det ska vi fira för det är så trevligt att umgås med familj och släkt och så. Födelsedagar ska vi fira med presenter och grejer! Påsk firar vi och köper påskägg! Så varför kan man inte ha en liten gulle-dag där man under 24 timmar firar varandra?? Och nu tänker jag då på de som är tillsammans med nån.

Jag älskar alla hjärtans dag! Jag älskar att se alla söta Miranda-nallar och fina kort och allt rosa-rött krams som finns överallt!! Loooove! Kan mysa omrking hur länge som helst inne på Gallerix eller Åhléns!

Varför måste man visa sin kärlek på en speciell dag, undrar vissa. Jaaa, varför kan man inte fira jul vilken dag som helst? Nuförtiden firar vi ju inte jul ur en kristen synpunkt och nån snö finns ju inte heller längre den 24 december så varför inte fira den 22 februari?? Varför måste man samla släkten och äta julskinka just den 24 december??

Nae, jag blir faktiskt lite smått galen på dessa motståndare. Ungefär som dom säkert skulle bli på mig när jag veckan innan 14e februari skuttar omkring som en liten flicka och bara längtar till denna rosaskimrade dag! Men men, alla tycker olika!

Mitt bästa minne är sista året på gymnasiet när dom delade ut rosor i klasserna. (Eller ja, detta var ju några dagar innan den riktiga hjärte-dagen) Men Christian hade iallafall skickat mig 5 stycken rosor!! Åååååh, blev så glad!! Jaa, det är säkert löjligt, men för mig betydde det massor!! Svävade på moln! Hihi! Det är det absolut bästa minnet!! Christian vet hur man ska göra för att få mig på fall! Hehe!


Nepp, nu ska jag se om jag kan hitta nåt bra på tvn att kika på! Börjar klockan 07.30 imorrn så det blir till att gå upp tidigt igen! Inte så kul men slutar iallafall 14.30!

Take Care!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte fira alla <3 dag alla dagar? Julen är ju trots allt en religös högtid som har med bibeln och sånt att göra. Lite svårt att ändra på! Visst tycker jag att alla <3 dag är mysigt, fast jag ger ändå min pojke kärlek dom övriga 364 dagarna så lite överkattat är det ändå :)

mathildA sa...

Varför inte älska sin mamma och pappa varje dag och visa dem uppskattning? Varför har vi Mors dag och fars dag för att visa det? Och julen VAR en religös högtid, numera är den enbart komersiell tyvärr.=/ Jag öser också kärlek över Christian varenda dag, men det hindrar mig inte från att den 14e februari vara extra kärleksfull och gullig mot honom!=)