Jaaa varför inte?? Jag har absolut inget emot det! Det är ju underbart skönt att det är rökfritt inne på resturanger och barer och sånt! Och tänk känslan att kunna gå ut på uteserveringen på Stadt en lördagkväll utan att bli rökförgiftad, få kläder och hår som luktar skunk och dessutom bli bränd av cigaretter!
Vet inte hur många gånger jag har blivit det på Stadt. Skämmes! Klarar ni inte av att hålla i en cigarett så ska ni fan inte röka heller!

Jag har kompisar som röker och det får dom så gärna göra för min del. På förfester och så när dom sitter på balkongen och röker, det stör inte mig det minsta. Och ibland står jag med dem också, men då har jag valt det själv. Jag vet att min hals svider, jag vet att mina kläder kommer lukta så det är medvetet.
Men jag tycker att man ska kunna sitta på en uteservering en varm sommarkväll utan att ett gäng på fem personer sitter och riktar sina cancer-pinnar mot mitt håll! Icke icke!

I den här artikeln
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5282458.ab så har dom förslag på att förbjuda icke-rökarna på uteserveringar! En kul idé. Det är som om dom försvarar sig mot att det dom håller på med är livsfarligt och något dom har valt själva.

Jag tycker det är en bra idé att införa ett litet rum där man kan trycka ihop alla rökare på resturanger och så. Då slipper dom frysa på vintern och vi som inte röker slipper lukten och svidande halsar.

så tycker jag! Men mina kära vänner, ta inte illa upp nu! Det är inte riktat mot er personligen!<3

Nu ska jag spela Nintendo och klia på mina hundra myggbett!

Take Care!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker det låter som en bra ide:) även fast jag själv fest röker. men jsg gillsr inte heller röken speciellt när jag e nykter då tycker jag det luktar o smakar skit... allt bra med dej? händer till helgen? puss
veronicagerding.blogg.se

Anonym sa...

tack vännen <3
veronicagerding.blogg.se