Här sitter jag iordninggjord och klar för äventyr! Njeee, kanske inte men för att åka till mormor en sväng iallafall!

I lördags var det dop för lilla Aylin! Hon var så duktig i kyrkan och var inte ledsen en enda gång! Jag höll henne i början och gudars skymning mina armar höll på att gå av! Jag kände hur hon gled längre och längre ner hela tiden. Haha.

Lilla tävan är ju inte som andra barn och kan ligga i famnen utan hon ska sitta upp och kika runt (nyfiken som en gnu!). Och det är svårt att hålla henne då med en lång dopklänning.

Men det gick bra! Hon tittade väääldigt misstänksamt på prästen när han döpte henne. Hon var ju faktiskt nybadad så varför skulle han blöta ner hennes vackra hår en gång till! Grrrr! Hihi.

Det var ett jättefint dop iallafall och Aylin var så fin i sin dopklänning som vi alla tre syskon har haft!

Sen på själva efterfesten fick hon byta om till en rosa sidenklänning som mormor (min mamma) hade sytt till henne. Söt som en pralin!! Hennes moster hade också en rosa sidenklänning, men efter all mat så var den inte så ren längre. Haha, jag spillde som fan och jag brukar faktiskt aldrig spilla annars!

Utav mig och Christian fick hon ett guldhalsband med en liten liten ängel i. Sen fick hon en massa fina presenter! Mycket rosa! En tjej är en tjej och hon ska ha rosa, så är det bara!

Nu har vi fått upp tapeterna i köket och kaklet är klart! Det vita kaklet blev assnyggt ihop med den svartgråa fogen! Och tapeterna....aaa, kan bara säga att köket är så jävla snyggt!!! Kan nog räkna med en inflyttningsfest nån gång i december tror jag. Nyår kanske?!

Nu ska jag sprutta på mig parfym och borsta igenom håret!

Take Care!

0 kommentarer: