Har suttit och läst en massa olika och för mig okända bloggar här en stund. I en blogg så hittade jag ett rätt roligt inlägg om hundar. Eller snarare, tjejen i fråga gnällde och klagade som fan på folk som är hundrädda eller som helt enkelt inte gillar hundar. Hon kunde inte förstå hur detta var möjligt!

Jo, det ska jag förklara då! Jag tycker inte om hundar. När jag var liten var jag mer än livrädd för hundar. Jag tyckte inte om när dom hoppade och kom springade som nån jävla gasell mot en. När jag blev äldre, och som nu, så är jag väl inte speciellt rädd för dom men jag gillar dom inte.

Jag vet egentligen inte varför... Eller det är snarare såhär att jag tycker att hundar är jättefina och hundvalpar kan man ju bara dö när man ser, så söta är dom. Men jag vill inte ha dom nära mig helst. På bilder är dom gudomliga och även på håll eller när dom ligger lugnt och stilla och sover. Men så fort dom får små ryck och skäller, springer, hoppar och slickar som galningar i ansikte och på händerna så drar jag mig tillbaka.

Sånt här är dock vääääldigt svårt för (inte alla, men många) hundägare att förstå. "Men han är ju så snäll!" "Han vill bara hälsa!" "Nämen oj, hoppar han på dig" Den sistnämnda frasen är ju fin, dom kommenterar att hunden hoppar men inte fan tar dom bort den!

Jag gillar David Batras replik när folk säger "Han är inte farlig!" "Ööh, nä men han är äcklig!" Hahaha, den är klockren!

Det djuret jag gillar är katter! Nu är jag tyvärr allergisk, men jag älskar dom små missarna! Men jag respekterar också att det finns många som inte tycker om katter. Så skulle jag ha en katt och det kom hem nån som inte gillar katter så skulle inte jag låta katten hoppa upp i knät på personen och säga "Men hon äääär inte farlig!"

Gillar man inte ett djur, så gör man inte! Punkt! Sen om det är hundar, katter, bävrar, igelkottar eller giraffer så är det skitsamma! Att jag just reagerar på hundar är för att jag inte gillar dom, men ca 95 % av Sveriges befolkning gör det.

Sen har det ju också en väldig betydelse om dom har pli på sina hundar eller inte. Många tycker jag är dåliga på det och de verkar mer tycka att "Lilla Sessan är ju så snäll så det gör väl inget att hon springer runt och hoppar och skäller för aaaalla älskar väl henne ändå!!" Öööh, nä, det gör man inte!

Får väl förtydliga också att jag inte menar att alla som har hund är respektlösa och har noll koll på sin vovve! Inte alls! Men många har det. Inte alla, men många!

Sicket långt inlägg detta blev nu då! Hehe. Men så ser jag iallafall på saken. Men såklart så är jag ingen hundhatare som aldrig kommer i närheten av en hund. Lilla Milla t.ex. tycker jag är jättefin, men så är hon ju en chihuahua också och kan väl mer räknas åt katt-hållet! Heheehe, nää förlåt Evelina!

Näpp nu är det dags för ett par alvedon och två avtryck med nässprayen!

9 dagar kvar till resan nu! Längtaaaaaaaaaaaaaar!!!!

Take Care!

0 kommentarer: