Blir alltså så aset förbannad när jag läser om den här rättegången angående Rödeby.
Helt seriöst, hur kan en advokat ens vilja försvara något sånt??
Och nej, jag pratar inte om 50:åringen, utan om killen som blev skjuten.

"Vi var bara där för att prata"

För att prata?! Med ett jävla vedträ i handen? En sån konversation måste vara svår att föra, kan jag tänka mig.
Många tycker synd om 17:åringen och 15:åringen som blev dödad.
Hur synd är det då inte om den stackars familjen?!
I åratal har dom blivit utsatta för mobbning, kränkningar och hot. Och vad fan har skolan eller polisen gjort?!
Ingenting!!

Pappan vill skydda sin familj mot gänget som kom upp till deras hus. "Vi står här utanför. Kommer ni ut?"

Är det konstigt att han agerar som han gör?

Visst, det var hemskt att 15:åringen dog. Men man kan ju sätta sig in i situationen själv.
Vad skulle man ha gjort?

Jag vet inte själv.

Om jag skulle ha killarna som knivhögg Christian eller killarna som misshandlade min bror framför mig.....

Jag skulle vilja säga att jag skulle döda dom.... men det skulle jag inte kunna.

Däremot, skulle jag inte bry mig det MINSTA om nån annan ordnade det.

Idioter som förstör andra männsikors liv tycker inte jag är värda fängelse, vård, skadestånd och annat.

Skampåle på torget, offentlig piskning.... Där har ni nåt.


Jag håller stenhårt på 50:åringen och hoppas att han går fri.

Han skyddade sin familj och sina barn, något som borde ha varit polisens sak.
Men inte ens den svenska polisen kan garantera skydd mot vidriga småbarn.

0 kommentarer: