Som mina kära vänner på facebook har beskådat så har jag skrivit små elaka saker om bandy. Ja, det är ett djävulens påfund fakiskt. Iallafall när i princip alla pengar läggs på Villa och man ska vara med och sponsra hit och dit. Fuck off säger jag.

Nää, skämt åsido. Men bandy tycker jag rent ut sagt är tråkigt. För det första så ser jag inte bollen. Vad beror det på då? Jo, kanske på alla långskott som dom skjuter. För det är det som bandy består av. Tröööök!

Tacklingar.... Är det nåt som förekommer? Jo, en liten knuff då och då kanske. Nån kanske åker emot nån annan så han tappar klubban. Eller så kasta målvakten bollen rätt i hjälmen på nån. Det är svåra skador vi pratar om!

Jag är mer en hockeymänniska! Även om det inte heller är en jätterolig sport direkt, men det händer ju lite mer! Lite mer manligt helt enkelt... Sånt gillar jag!

Och är inte i år typ första gången som det gått riktigt bra för Villa? Tycker varje år att det är samma prat om att "I år då vinner dom!" "Oj håll i hatten vad bra dom är" och så när det väl gäller så tappar dom! (påminner om ett fotbollslag jag känner till! Hehe)


Jaja, fotboll är iallafall den bästa sporten som finns! Och helt ärligt så bryr jag mig inte om nån annan sport heller. Varken bandy eller hockey. Men det är ju hockey jag föredrar isåfall.

Avslutar med ett roligt och inte alls drygt citat från min andra hälft,
(föredetta hockeyspelare!)

Jag skulle vilja spela bandy....men jag skulle bara skada alla andra!

0 kommentarer: