Har haft en liten nostalgitripp här för mig själv framför spotify! Härligt när man hittar låtar som förut var som bortblåsta!
Har suttit och fällt en liten tår över Johan Östbergs "Listen girl" och "Bitter sweet". Två låtar som spelades flitigt under början av gymnasiet kan jag säga! Betydde mycket för mig då, särskilt den förstnämnda!

Blev så sugen på att sjunga ordentligt så jag plockade fram mina gamla uppsjungningspapper och satte igång med uppvärmning. En smula ringrostig?? O ja! Men jag kom ihåg allt ifrån "pärlhalsbandet som ska dras upp från halsen" och "tyngden på axlarna när det kommer en ljus ton och lyftet i håret när det kommer en mörk" till "femkronan i baken och huvudet heeelt still"

Jaa, det kanske låter konstigt, men allt detta gör att även dom knepigaste låtarna går att ta sig igenom! Har sjungit som en galning hela kvällen. Tror grannarna är lite galna på mig just nu. Hehe.

Saknar mina sånglektioner så mycket! Jag kände mig så glad under den där halvtimmen jag fick spendera ståendes på en balansplatta eller dragandes i ett gummiband och sjunga allt ifrån visor till Fantomen på Operan. Jag var, och är fortfarande, så stolt över min röst. Sång är det nog det enda jag är duktig på och som jag känner att där kan ingen trampa mig på fossingarna!

Ehm, okej! Nu har jag inte en superdupermegaröst i klass med Sarah Brightman direkt.... Och tusentals sjunger bättre än mig, men en liten pipa har jag allt!

Kunde heller inte fått en bättre sångpedagog än Anna som verkligen lyssnade och guidade mig genom en djungel av olika sångsätt. Hon sa en gång att min röst påminde om hennes egen när hon var i min ålder. Och det kan jag säga var smickrande, då Anna har en gudomlig röst!

Jag älskar verkligen att sjunga och tror nog att grannarna får börja stå ut med mitt galande ett tag till... För såhär roligt var längesen jag hade med mina noter och min stämpipa! Haha!

Take Care!

0 kommentarer: