Nä, nu får jag nog höja min röst och göra mig hörd här tror jag. Jag är ledsen, men fortfarande så förstår jag mig inte på den här träningshysterin som börjat existera. Eller har den alltid funnits??
Min bild av hur ett gym ser ut inkluderar några tjejer som klär sig i tio storlekar för små kläder och ser gärna helt oförstående ut när de ser ett par hantlar, allt för att nån biffig kille ska erbjuda sina tjänster.
Lägg sedan till några killar som lever på att träna och inte gör nåt annat än att mäter sina muskler framför badrumsspegeln. (Allt detta utförs i små tajta linnen så helljusen gör sig påmind om det blåser en frisk vind helt oförhappandes)

Jag beundrar "träningsfreak" som Christian och Niklas, som tränar det här på gymet för att bli snabbare på fotbollsplanen, eller som tränar det där för att bli smidigare.

Jag ser upp till Christoffer som sprungit Stockholm maraton och nu tränar typ två mil om dagen för att hålla konditionen i trim.
Allt detta gör dom för att uppnå ett BRA mål. Som grädde på semletoppen får dom en snygg kropp vilket inte är helt fel (dreggel..... miiiiau!)

MEN!!! Men men men men!

Normala, lagom stora muskler är helt okej. Övertränade mina-blodådror-syns-även-på-tio-tunnlands-avstånd-muskler är no no no!
Det ser helt enkelt så fult ut tycker jag.

Att träna sin kropp till bristningsgräns och näst intill få ätstörningar (då man såklart måste tänka på vad man äter heeela tiden) enbart för att göra andra killar/tjejer avundsjuka eller ta spännisbilder och lägga upp på snyggast.nu.....njaaa, jag vet inte om jag är så sugen på det alltså!

Kan såhär avslutningsvis säga att jag inte tränat ordentligt sen min sista seriematch i Rackebys F16 när jag gick i nian om man räknar bort mina små power-yoga-stunder.

Jag tänker oftast inte på vad jag äter. Det som är gott slinker ner helt enkelt, sen om det handlar om blodpudding, pizza, broccoligratäng eller Max hamburgare är skit samma.

Jag är smal på grund av min ganska fina ämnesomsättning och jag trivs så bra.

Jag har storlek XS - S på mina kläder och jag kan stå framför spegeln i bikini och tycka att den där nunan i reflektionen där är rätt fin ändå.
jag är nöjd med min kropp trots att jag inte hänger på Friskis 24/7.


Thats it!

Take care!
Love!

0 kommentarer: