Läste just en vild debatt om influensa-vaccinet; om man ska ta det eller inte. Det verkar som om dom flesta är emot att vaccinera sig och det är jag också till viss del. Jag tror nog att jag skulle klara mig om jag fick den här svininfluensan och känner väl inte att det är nödvändigt för min del med vaccin.

Men tänk på dom små barnen under två år som dom inte vaccinerar... Vad händer om dom blir sjuka? En liten bebis har jag väldigt svårt att tro klarar sig igenom en sån sjukdom.

Jag ska vaccinera mig men inte för min egen skull. Jag gör det för min älskade systerdotter! Hon ska inte behöva bli smittad bara för att jag, mitt egoistiska halvpynt, inte vaccinerar mig!

Jag gör det för Aylins skull! Och jag tycker nog att fler borde tänka; Gör det inte för er själva, om ni nu tycker att ni är så odödliga och motståndskraftiga för den här influensavågen, men gör det för att den inte ska spridas vidare och bli ännu aggressivare och ta fler liv!

Det är min åsikt om det hela! Allt för att skydda min goseängel!<3

Take Care!

0 kommentarer: