Igår upplevde jag den värsta kvällen i hela mitt liv. Rädslan och ilskan parkerade sig i mig och har inte släppt greppet än. Mina händer darrade, min röst bar inte och tårarna strömmade.
Christian, min älskling och världens mest underbara kille, hade blivit rånad och knivstucken!
Det var det besked jag fick när hans chef ringde mig 22.10 igårkväll.

Det var overkligt. Sånt där händer inte nån man känner och står nära. Det är sånt där man läser om på Aftonbladet men inte reflekterar mycket över.
Nu hade det hänt.

Två unga killar i 14-15årsåldern hade kommit in i butiken med ett baseballträ och nåt knivliknande föremål. Christian, som var åtskilliga centimeter längre och muskulösare, lyckades få grepp om baseballträet och hålla den killen borta. Killen som håller i kniven stöter till, touchar armbågen och hugger in i vänster skinka på Christian.
Strax efter det lyckas han springa ut och larma polisen.

Jag kom dit, in i ambulansen och iväg till KSS. Jag lyckades behärska mig någorlunda och fylla i de uppgifter som sjukhuset behövde.
Men sen, när dom tog bort tryckförbandet, och jag fick se såret.... Då gick det inte längre.
Ett 3 cm djupt och 4 cm långt jack. Blodet som bara strömmade.

Varför du, älskling? Världens snällaste, goaste och mest ofarliga person.
Vad tänkte idioterna på? Två stycken med baseballträ och kniv mot en ensam kille som inget annat ville än att städa klart, stänga och åka hem och kolla på fotboll!

Det är inte sant hur sjuk världen har blivit.


Tackar Gud för att inte kniven träffade i magen eller i sidan. Det kunde ha varit så mycket värre.
Med tanke på det så känns 4 stygn överkomligt.
Men du måste varit så rädd. Jag kan riktigt känna din rädsla.
Jag såg på dig igår... Du var stark, du höll det inom dig, men jag kan läsa dig utantill, vännen!
Du var rädd, du var ledsen. Du höll min hand så hårt.

Du behöver inte vara rädd mer, älskling!
Aldrig mer ska någon få tillfälle att göra dig illa på samma sätt igen.
Aldrig!

Jag älskar dig över allt annat i hela världen!
Du betyder allt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det är en mardröm du beskriver för det har väl inte hänt på riktigt?

Anonym sa...

Men lägg av! När hände detta?
Och ge Christian en stoooooor kram från mig.

Terese sa...

Jag tanker pa er bada tva! Ringer imorgon gumman. Massa kramar och pussar