Det är 100 år sen, men jag tycker fortfarande inte om dig!
Eller? Gör jag det? Nej, det gör jag inte! Men, det var ju längesen! NEJ! Icke ändra sig!
Det är så svårt! En person som du hatade under skoltiden, hatar du den personen nu med?
Varför hatade man den personen? Egentligen!

Jag är fruktansvärt dömande när det gäller människor. Första intrycket är A och O för mig.
Ett dåligt första intryck och du är körd för min del. Eller så var det iallafall under gymnasiet.
Men hade gänget man gillade (sina egna tjejer), gänget man accepterade (några få) och så
gänget man hatade (väldigt många!!!!)

Varför detta hat då? Jo, antagligen för att vi var avundsjuk på något. Jag vet inte vad, men nåt
måste det ju ha varit som dom hade men inte vi.
Jag minns särskilt en tjej, hon var mitt största hatobjekt genom de två sista åren på gymnasiet.
Hennes nuna fick mig att grimasera och höra hennes röst var som att hoppa i en säng som har
en spikmadrass.
Men den här tjejen träffade jag för ett par månader sen nu, och hon var nåt av det trevligaste
och roligaste jag har mött!
Haha, vilken humor! På pricken lik min! Ja, jag får bara villigt erkänna att jag hade fel om henne.
Så varför ogillade jag henne?
Vad hade hon gjort mot mig?
Antagligen ingenting.

Man kan ändra sig. Och det märks så tydligt nu när man inte går i skolan längre.
Men fortfarande är jag väldigt dömande, även om jag försöker få bort det.
Sen märker man ju också att dom man tyckte var såå myssemysiga och gossegulliga
under skoltiden visar sig vara rena jävla svin nu. Så, man kan allt ändra sig.

Citatslutet:
"...se till och kom fort nu annars så gör jag det..."

1 kommentarer:

ZiLLe sa...

så sant så! vi tjejer är så jävla jobbiga att ja ibland känner för att byta kön på mig själv, haha... mwa! xoxo