Jo, det tycker jag nog att det har.
Som igår till exempel. Nu jobbade ju jag hela dagen så jag hade ju att göra ändå,
men tänk en sådan dag som gårdagen.
När regnet bara vräker ner konstant hela dagen och man inte vill kolla ut genom
fönstret ens.
Då händer det ju att man gör saker som man annars aldrig gör.
Eftersom regnvädret är så tråkigt så kan man ju lika gärna diska, städa, plocka iordning,
byta sängkläder, tvätta etc.

Då har man gjort allt detta trôkiga tills nästa dag då solen kanske skiner och man vill
göra andra saker än hänga över två veckors disk.

På detta sättet så tror jag att regnet faktiskt har en mening med att vräka
sig ner över oss sol-beroende människor.

Så en regnig dag emellanåt är inte så farligt tycker jag.
Det kan tvärtom vara lite mysigt ibland!

0 kommentarer: