Skulle man släppa iväg sin pojkvän på en grabb-resa??
Trots att alla som läser detta kommer tycka att jag är en komplett idiot så måste jag ändå säga att jag tvekar!
Nu tänker alla "Men vad faan, litar hon inte på sin pojkvän???"
Jo, det gör jag! I allra högsta grad faktiskt! Jag vet att han aldrig skulle vara otrogen mot mig.
Eller det är iallafall vad jag vill tro. Men kan jag det?
Kan man lita till 50000 % på någon människa??

Aja...det var inte det jag ville få fram här!
Som sagt, jag är inte rädd för otrohet. Det jag är rädd för är att jag har noll koll på vad han gör.
Jag vet inte om han kommer hem på nätterna, om han är skadad, om han har blivit nedslagen, slagit ner nån, däckat på nån bakgata med lönnmördande snuskäckel osm stryker omkring!
Jag vet
ingenting!
Jag tror ju inte att min älskling skulle ringa till mig och säga "Hej älskling! Nej, det är ingen fara med mig...Jag ligger bara här med brutna handleder, hjärnskakning och ett svagt minne av en våldtäkt på ett inte så roligt ställe, men oroa dig inte för gudars skymning!"
Knappast va!
Jag är rädd för att något ska hända honom!
Jag är rädd för att hans kompisar ska dumpa honom på det "hippa, coola" partystället för nån HIV-smittad silikontjej och att han ska ta sig till hotellet själv.
Men å andra sidan, så kan man ju alltid intala sig att allt går finfint och att ens lilla snusse-gosse-gulle-mysse-mjukis bara ligger och steker sig på stranden, kastar en badboll upp i luften och sussar sött i sängen klockan 20.00 på kvällen.
Mycket man vill intala sig...right!
Men som sagt, jag kan ju aldrig förbjuda min pojkvän att åka utomlands själv med sina kompisar. Men han får säga till långt i förväg, så jag kan hinna sjukskriva mig i två veckor på grund av överarbetad stresshjärna!

0 kommentarer: